Het winkelcentrum van Amstelveen is in de jaren '60 gebouwd en werd gedomineerd door een grote parkeerplaats. De gemeente Amstelveen organiseerde met ontwikkelaar MAB een serie workshops voor stedenbouwkundigen en architecten om tot een levendig cultureel en commercieel stadshart te komen met als resultaat ontwerpen van Benthem Crouwel, Hans Ruijssenaars, Atelier Pro en Liesbeth van der Pol en een door architectenbureau ZJA ontworpen vervoerscentrum.

Het vervoerscentrum is een combinatie van een parkeergarage voor 600 auto's boven een busstation met een dynamische halteplaatstoewijzing. De parkeergarage heeft een gevel van geweven rvs-draad. Als een semi-transparant gordijn hangt het golvend om drie zijden van de parkeergarage. Teneinde het busstation zo min mogelijk overlast van de bovengelegen constructie van de parkeergarage te geven, zijn grote verzamelspanten gemaakt waardoor het aantal kolommen op de perrons is beperkt.
Het plafond van het busstation is samengesteld uit geperforeerde gebogen rvs-elementen. In de entreehal kunnen onder andere kaarten voor de bus en voor de parkeergarage gekocht worden. Een dergelijke combinatie van functies zorgt ervoor dat zo veel mogelijk mensen tegelijk aanwezig zijn hetgeen de sociale veiligheid ten goede komt.

Het gebouw is pas klaar zodra de naastgelegen 'cultuurstrook' is gerealiseerd. Voor de gebouwen die deel uitmaken van deze strook wordt een tweede gazen gevel gemonteerd die ook voor de gevel aan de pleinzijde van de parkeergarage zal doorlopen.